ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΑ

Η άσκηση που κάνουν ανελλιπώς οι Ιάπωνες κάθε ηλικίας -Πιστεύουν πως βοηθά στη μακροζωία

Δεκάδες εκατομμύρια Ιάπωνες εκτελούν μια συγκεκριμένη άσκηση ρουτίνας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Θα μπορούσε το rajio taiso να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζήσουν μια μακρύτερη και καλύτερη ζωή;

Γνωστή απέξω από γενιά σε γενιά, αυτή η μοναδική ιαπωνική ρουτίνα έχει μια εκπληκτική προέλευση από τις ΗΠΑ. Το «Rajio taiso», ή ραδιο-καλλισθενική, είναι μια ρουτίνα μικρών ασκήσεων που μεταδίδεται καθημερινά από το εθνικό ραδιόφωνο της Ιαπωνίας, και στο YouTube και γίνεται σε πάρκα και σχολεία κάθε μέρα – μερικές φορές, αρκετές φορές την ημέρα – από όλες τις γενιές των Ιαπώνων.

Υπάρχουν τρεις ρουτίνες στο rajio taiso. Η πρώτη, το «dai-ichi», είναι ίσως αυτή που γνωρίζει κάθε άτομο στην Ιαπωνία. Αυτή η ρουτίνα, που διδάσκεται από νεαρή ηλικία στο σχολείο, έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι προσβάσιμη σε όλους. Η δεύτερη, η «dai-ni», και η τρίτη, η «dai-san», αυξάνουν τη σωματική δραστηριότητα και απευθύνονται σε νεότερα πλήθη.

Το Rajio taiso ενθαρρύνει τη χρήση μόνο της ορμής και του βάρους του σώματός σας και δεν χρειάζεται εξοπλισμός. Η άσκηση διάρκειας τριών λεπτών απαιτεί κυρίως να στέκεστε γερά στα πόδια σας σε ένα σημείο, με ανοιχτούς τους ώμους. Αυτό την καθιστά ιδανική για υπαλλήλους γραφείου, παιδιά στο σχολείο, νέους και ηλικιωμένους. Οι ασκήσεις μπορούν να γίνουν πίσω από τα γραφεία, σε ομάδες, στο πάρκο, στο σπίτι – οπουδήποτε.

Το Dai-ichi αποτελείται από 13 κινήσεις και ξεκινά με απαλό σήκωμα των χεριών πάνω από το κεφάλι. Στη δεύτερη κίνηση, τα χέρια αρχίζουν να διασταυρώνονται στο στήθος και στρέφονται προς τα κάτω σαν εκκρεμές μέχρι να τεντώσουν και στις δύο πλευρές. Αυτό συνοδεύεται από ένα ήπιο ανεβοκατέβασμα στα γόνατα, αρκετά δύσκολο, για να έρθει ο ιδρώτας.

«Το σπουδαίο πράγμα για το rajio taiso είναι να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε ολόκληρο το σώμα, εάν περάσετε από όλα τα στάδια της άσκησης», λέει η εκπαιδεύτρια, Arisha Oshimi.

Η προέλευση της ρουτίνας με τις ασκήσεις

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το rajio taiso είναι το κλειδί για τη μακροζωία τους. Η προέλευση της ρουτίνας, μπορεί να εντοπιστεί σε μια πρωτοβουλία δημόσιας υγείας στις ΗΠΑ.

Τη δεκαετία του 1920, τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί σε έξι πόλεις των ΗΠΑ μετέδιδαν ρουτίνες άσκησης διάρκειας 15 λεπτών συνοδευόμενες από έναν πιανίστα. Αυτό χρηματοδοτούνταν από την Metropolitan Life Insurance Company και κάπως έτσι γεννήθηκε το Rajio taiso.

Εν τω μεταξύ, οι προοπτικές για τους Ιάπωνες εκείνη την περίοδο, δεν ήταν καλές. Το μέσο προσδόκιμο ζωής το 1920 ήταν 42 χρόνια, η φυματίωση ήταν συχνή και για τους ασφαλιστές ζωής, τα πράγματα ήταν δύσκολα.

Ανήσυχοι, ψάχνοντας να βρουν έναν τρόπο βελτίωσης της δημόσιας υγείας, δύο εκπρόσωποι από το ιαπωνικό γραφείο ασφάλισης υγείας του ταχυδρομείου επισκέφθηκαν τη Metropolitan Life Insurance Company και εντυπωσιάστηκαν από τις ρουτίνες, φέρνοντας έτσι στην πατρίδα τους, την ιδέα των μεταδόσεων των καθημερινών ασκήσεων.

Στα μέσα της δεκαετίας του 20, το rajio taiso κυκλοφόρησε μαζικά. Για να διδάξουν τις ρουτίνες, οι εργαζόμενοι στην εθνική ταχυδρομική υπηρεσία – και οι 20.000 από αυτούς – έκαναν τις ασκήσεις στους δρόμους κάθε πρωί, σταματώντας τους γύρω τους καθώς ξεκινούσε η ραδιοφωνική μετάδοση. Από τότε, το rajio taiso μεταδίδεται καθημερινά, σταματώντας για λίγο μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο για να αλλάξουν μερικές από τις κινήσεις που έμοιαζαν πιο στρατιωτικές.

«Δεν θα αισθανόμουν άνετα να σηκωθώ απότομα και να κάνω τέντωμα στη δουλειά μόνος μου. Αλλά όταν το κάνουμε όλοι μαζί, δεν ντρέπομαι», λέει ο Michiaki Araki, ο οποίος εργάζεται ως υπάλληλος γραφείου.

Το Rajio taiso διδάσκεται σε παιδιά από νεαρή ηλικία. Εάν ρωτήσετε έναν Ιάπωνα ενήλικα πώς πέρασε τις καλοκαιρινές τους διακοπές ως παιδί, πολλοί θα απαντήσουν ότι είναι συνώνυμο με τις ρουτίνες.

Ενώ η γυμναστική συνδέεται με την αύξηση του μυϊκού τραυματισμού σε ηλικιωμένους, οι ρουτίνες ελαφριάς άσκησης μπορούν να έχουν πολύ θετικό αντίκτυπο.

Σίγουρα, για τους οπαδούς του rajio taiso, οι καθημερινές ασκήσεις είναι μια αγαπημένη ρουτίνα, που φαίνεται να λειτουργεί. Εξοικειωμένοι από μικρή ηλικία, συνεχίζουν και σε μεγάλη ηλικία το πρόγραμμα των ασκήσεων, που είναι ευρέως αποδεκτό κοινωνικά και που σίγουρα θα συνεχίσει να φωτίζει τα πρωινά των ανθρώπων για τις επόμενες γενιές.

Πηγή: iefimerida.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΚΑΙΡΟΣ

booked.net
+15
°
C
+17°
+10°
Αθήνα
Τετάρτη, 18
Πρόγνωση 7 ημερών